KONUŞMAK İHTİYAÇ OLABİLİR. AMA SUSMAK BİR SANATTIR..

Salı, Haziran, 2026
512
Ana Sayfa ·Edebiyat ·KONUŞMAK İHTİYAÇ OLABİLİR. AMA SUSMAK BİR SANATTIR..

KONUŞMAK İHTİYAÇ OLABİLİR. AMA SUSMAK BİR SANATTIR..
“Konuşmak ihtiyaç olabilir… Ama susmak bir sanattır.” “Sessizliğin bazen en iyi yanıt olduğunu unutmayın.” YORUM YAP

 

BİR HİKÂYE..

EN GÜZEL CEVAP..

Köyün meydanında herkesin diline doladığı bir adam vardı. Ne yapsa eleştirilir, ne söylese tersinden yorumlanırdı. Bir gün kahvede otururken yine birisi çıkıp ona laf attı:

— Sen kendini çok mu akıllı sanıyorsun?

Adam gülümsedi ama cevap vermedi.

Bir başkası atıldı:

— Bakın bakın, cevap veremiyor!

Yine sustu.

Derken üçüncü biri daha ağır sözler söyledi. Kahvedekiler merakla adamın ne diyeceğini bekliyordu. Fakat o, çayından bir yudum aldı ve sessizce kalkıp gitmeye hazırlandı.

Dayanamayan yaşlı bir amca sordu:

— Evlat, sana onca laf ettiler. Neden hiç cevap vermedin?

Adam tebessüm ederek karşılık verdi:

— Amca, biri sana içinde çamur olan bir kova uzatsa alır mısın?

— Almam tabii.

— İşte ben de almadım.

Kahvede bir sessizlik oldu.

Adam devam etti:

— İnsanların her sözü cevap vermeye değmez. Bazı tartışmalar kazanılsa bile insana bir şey kazandırmaz. Bazen konuşmak ihtiyaçtır; ama susmak bir sanattır. Çünkü bazı insanlar cevabı hak etmez, bazı sözler ise sessizlikten daha güçlü bir karşılık bulamaz.

O gün kahvedekiler şunu öğrendi:

Her söze cevap vermek zekâ göstergesi değildir. Kimi zaman en büyük olgunluk, gereksiz sözlerin önünden sessizce geçip gidebilmektir.

Çünkü sessizliğin söylediğini, bazen bin kelime anlatamaz.

 

 

Haluk Cangökçe

23.06.2026

Araç çubuğuna atla